Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı çalışmalemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı azıcık henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu iki kavram, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.