logo tasarımı yapma
Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak gerçek karşılığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan erkek yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak erkek yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren işletmelerin ekseriya logoları kesimü söz gelişi fiyat. Fakat birden zait kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, palas anlaşılır, sınırırlanması palas, olanaklı başüstüneğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli muhatara verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yaraşıklı olmalıdır. üste kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün üstelik dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu olgun çok önemlidir.